De eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu De eerste week! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu

De eerste week!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

13 April 2015 | Australië, Sydney

Dag aandachtige lezers! Ik vertoef ondertussen al een week in het mooie Australie (die puntjes boven de e werken hier niet..) en ik zal proberen om jullie op de hoogte te blijven houden van mijn mooie avonturen en/of plannen. Hoewel blogs bijhouden een mooie zaak is; vind ik persoonlijk deze reisblogs vaak vrij langdradig om te lezen en haak ik snel af bij de " en toen..."-verhalen, dus ik zal proberen het zo kort en literair krachtig mogelijk te houden :).

Ze zeggen het altijd; een goed begin is het halve werk. En hoewel ik wel belezen en voorbereid ik het vliegtuig instapte, is mijn begin niet zo lekker verlopen. Je zou denken dat maar 4 uur slapen tijdens een reis van 24 uur goed zal doen voor je jetlag; but you will be wrong. Holycrap, ik was een partij moe toen ik in Sydney aankwam. Ik keek dus erg uit naar een lekkere warme douche en een comfortabel bedje om de nacht maar eens goed door te slapen. Helaas hadden mijn bankpassen andere plannen; zo kreeg ik tweemaal (!) een foutmelding van mijn creditcard en had mijn pinpas ook geen zin om mij cash geld te geven. Help! Dus ik was welgeteld twee minuten in sydney toen ik naar huis moest bellen om het geregeld te krijgen. Na 5 telefoontjes heen en weer, hing ik met de ABN Amro aan de lijn en zorgden zij vrij snel dat mijn passen weer werkten. Jeeh, maar we waren ondertussen wel dik 2 uur verder. Aangekomen in het hostel heb ik snel een slaappil gepopt en keek ik uit naar een nacht slaap, maar helaaaaaas ik werd om 2 uur 's nachts wakker en mijn lichaam had ook geen zin meer om te gaan slapen. De eerste nacht was dus alles behalve chill, maar ik heb mezelf lekker bezig gehouden de volgende dag en ben vervolgens om 23:00 kapot mijn bed in gegaan en zo redelijk snel de jetlag dus kunnen overkomen! Gewoon een kwestie van bikkelen dus (en een bar onderin je hostel om wakker te blijven ha-ha).

Ik heb al van alles uitgespookt in het mooie Sydney! Prachtige stad met een goede afwisseling van stad meets nature. Als ik een stappenteller zou hebben, zou deze nu ongeveer 150km aangeven, gok ik zo, want er is genoeg te zien en het weer zit nog goed mee (het is hier herfst, if you didn't know). Dus onder het motto 'kort maar krachtig', even een kleine opsomming: Een beach hike van Coogee beach naar Bondi beach en alle stranden ertussen in; Sealife aquarium; city walk met de botanic gardens, opera house, harbour bridge, darling harbour en China town; glebe market; hiking door de blue mountains en de taronga zoo met een prachtige skyline op de achtergrond (ik verwijs u graag door naar mijn mooie facebookpagina).

Uiteraard heb ik ook al mogen genieten van alle mooie culinaire hoogstandjes van Sydney. En ja, daar behoort natuurlijk ook happy hour ook bij. Al vind ik hem niet altijd even happy; ze rekenen gedurende dit uur nog altijd 3 euro 20 voor een biertje.

Dit was dus een korte samenvatting van afgelopen week, maar ik kijk ook graag in de toekomst dus heb ik toch maar een klein bezoekje (van ruim 2 uur) afgeleverd aan het reisbureau hier in het hostel.
Tijdens mijn gehele reis gedurende drie maanden start ik in Sydney (doh, captain obvious) door naar Cairns, vlieg ik vervolgens naar Alice Springs, reis ik door naar beneden naar Adelaide en via de Great Ocean Road eindig ik in Melbourne. Ik wilde dit voor een groot gedeelte doen met de Greyhound; een hop-off hop-on bus die tweemaal daags vertrekt van verscheidene bestemmingen. Ik ben echter overgehaald om lekker gek te doen en ik heb nu een driemaandelijkse ticket voor de Loka-bus. Deze bus is meer een tour-operator dan een vervoersmiddel, wat het net even iets meer een experience maakt! Dus bij deze:

Morgenochtend vroeg vertrek ik naar de Barrington Tops park met deze mooie Loka-bus - met een korte stop tussendoor op een wineyard inclusief een wijnproeverij. Hier overnacht ik in een mooie lodge die overkijkt op de Barrington Rivier. 'S middags gaan we gezellig met opblaasbanden deze rivier afsjezen om vervolgens onze eigen avondeten op te vissen. Dan vertrek ik richting een koala ziekenhuis en rijd dezelfde dag nog door naar Spot X voor een kleine surfkamp. Gelukkig is het meer richting het noorden, maar het water zal vooralsnog redelijk koud zijn, lucky me! De dag erna vertrek ik richting "Remote River Camp", hier ga ik kayakken richting een marine kamp om visjes te spotten en krab te vangen voor een lekkere avondmaaltijd! Die avond zal ik daar ook kamperen in een tipi en dan is het tijd om naar Byron Bay te vertrekken, voor een weekje chillenbillen in een heus hostel met jaccuzi's (cheesy noh?).

Sorry voor het ' en toen, dan, vervolgens' verhaal; maar zo zien wel mijn komende twee weken uit! Ik hoop dus rond die tijd mijn daarna-vervolgplannen te kunnen vertellen en hoe ik deze mooie weken heb mogen beleven.

Dus kortom, ik heb nu al heerlijk genoten van deze droomreis en zoals je misschien kan lezen heb ik ook zeker iets om naar uit te kijken! Ik ga even pakken, dus seeyou next tiiiiiiime :)

  • 13 April 2015 - 15:11

    Esmee:

    Superleuk steeeefje! hele leuke planning de komende week, geniet ervan en ben benieuwd naar je volgende foto's en verhalen xxxx liefs

  • 13 April 2015 - 21:58

    Elly :

    Ha die Stephanie.

    Meid wat geweldig.....nog maar net onderweg en van alles al beleefd ;-)
    Ja gaat nog een geweldige tijd tegemoet dus....... genieteeeee i'm watching you!
    Lfs Elly (schoolmelk haha)

  • 14 April 2015 - 19:12

    Manouk:

    Bieber! Heerlijk om te lezen! GENIET LIEFJE!

  • 19 April 2015 - 16:09

    Carlijn:

    Steef wat heerlijk dat je zo geniet en voor mij superleuk om al die bekende dingen te lezen. Geniet ervan kijk nu al uit naar je volgende verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

5 maanden in Fujairah, de Verenigde Arabische Emiraten, voor een front office stage in het Hilton Fujairah Resort.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5546

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 01 Juli 2015

Australia

01 September 2012 - 31 Januari 2013

Praktijkstage

Landen bezocht: