Nooit meer naar huis! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu Nooit meer naar huis! - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu

Nooit meer naar huis!

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

30 April 2015 | Australië, Noosa Heads

Okay, tot zover het wekelijks bijhouden van deze blog.. Maar ik moet toegeven dat ik op plekken kom waar wifi en computers nogal vreemd zijn en soms is het weer gewoon te mooi om niet naar het strand te gaan. Anyhow, dit wordt dus een lang verhaal voor de echte die-hard volgers. Ik vertoef momenteel in een prachtig hostel in Noosa, dus ik heb de volgende plaatsen na Sydney gehad; Barrington Tops, Spot X, River Camp, Byron Bay, Surfers Paradise en Brisbane. Ready? There we gooooo..... *Kermisstem*

Ik heb me over laten halen door mijn travel agent om met de Loka bus te reizen, en dat was de beste keuze die ik ooit had kunnen maken! Wat een fantastisch bedrijf! Het is een soort guided tourbus en je komt op meer authentieke (verborgen) Australische plekken dan met bijvoorbeeld de Greyhound Bus. Dus stond ik bij dag en dauw klaar om opgepikt te worden van mijn hostel, en daar ontmoette ik meteen al de groep van 10 mensen en onze guide! Onze tourguide/chauffeur was een rasechte Australier, inclusief outback-hat, surfboard, accent en baard.
Het is heel relaxed reizen naar de volgende bestemming en we stoppen vaak zat om wat te eten, relaxen of sight-seeing. Zo hebben we de eerste dag onderweg heerlijk decadent wijntjes geproeft op een wijngaard en een paar biertjes gedronken in een local pub. En toen kwamen we aan in Barrington Tops, wat in een prachtige omgeving in de bergen ligt. Meteen aangekomen trokken we onze wetsuits aan en gingen we met opblaasbanden van de rivier af. Uiteraard moesten we voorafgaand een formuliertje invullen dat letsel en slangenbeten geheel eigen verantwoordelijkheid zijn, welcome to Australia!

Ik was een van de weinige mensen die niet een kopje onder is gegaan bij een van de heftigste watervallen, maar ik ben wel een paar keer ge-‘assraped’ door de stenen en ik zou zweren dat ik een alligator in het water zag (had ook een steen kunnen zijn..). Het werd al vrij donker toen we na anderhalf uur aan de andere kant van de rivier aankwamen en ook vrij koud – ondanks de wetsuits. Dus met de range rover naar de logde en als een stel achterlijke allemaal in de Jacuzzi gesprongen (aan trappetjes doen we niet). Vervolgens werden we verwend met biertjes en steenoven pizza’s, dus al met al een geslaagde dag! Toen ik de volgende morgen wakker werd en uit het raam keek stond er een kangaroo om goedemorgen te wensen, want dat kan allemaal hier Down Under, supergaaaf! Tijd om de hengels te pakken en proberen te vissen met brood (wat nooit aan het haakje bleef hangen) maar toch is het ons gelukt om twee visjes te vangen. Volgens mij was het gewoon dezelfde, domme vis, maar dat maakt niet uit .

Tijd om naar onze volgende bestemming te gaan : Mojo Surf Camp bij Spot X. Gezellig slapen in tipi’s na een heerlijke barbecue (en veel drankspelletjes) om de volgende morgen vrolijk te gaan surfen. Holycrap, wat zijn die boarden zwaar , of is het de kater ? ;-) Ik vond het in ieder geval geweldig om te doen, al ging het opstaan niet geweldig. Het is me een keer gelukt, maar de surfleraar hield mijn board vast maar ik heb me laten vertellen dat dat ook gewoon telt. 
‘S middags hopten we in onze kayaks om de rivier af te roeien naar ons volgende kamp! Lekker kampvuurtje aan, swags (soort matjes/eenpersoonstentjes) opgezet, en de vis op de barbecue gegooid! Supergezellige avond gehad en een heerlijke bacon-en-eitje-ontbijt de volgende morgen, maar we waren allemaal toe aan een douche na zwemmen/kampvuurlucht/surfen. We kregen daar de kans voor toen we terug bij het surfkamp kwamen om vervolgens de reis door te zetten naar Byron Bay!

Ik ben uiteindelijk een week in Byron Bay gebleven omdat het een heel chill surfstadje is met prachtige stranden en een gezellig hostel. Along the way gingen natuurlijk wel een paar mensen van de groep door vanwege tijdgebrek, dus dat was niet zo leuk! Gelukkig bleef de helft nog wel even chillen in Byron Bay, dus dat was heel gezellig. We hebben gekayakt om dolfijnen te spotten; die hadden echter geen zin om zichzelf te laten zien die dag. Niet getreurd; je mag terug komen om het nog een keer te doen, maar helaas ging ik de dag erna alweer weg .. . Gelukkig heb ik wel een reefshark gezien en wat zeeschildpadden, en kayakken zelf is ook heel leuk (ook al slaat hij om in de branding, oeps).

Ik heb vervolgens het weekend doorgebracht in Surfers Paradise, wat me heel erg deed denken aan Miami. Hoge wolkenkrabbers en toch ook een kuststadje. Mijn hostel was heel relaxed, met een zwembad, hangmat, barbecuefaciliteiten... kortom; heel surf-achtig en chill. Ik heb dat weekend voornamelijk de clubs afgestruind en mijn garderobe ietsjepietsje uitgebreid in de vele winkels. En na twee dagen had ik het wel gezien, dus tijd om naar Brisbane te gaan.

Brisbane is een redelijk grote stad en ik had er niet zulke goede verhalen over gehoord, maar ik vind dat je alles zelf moet ervaren dus ik had mijn hostel in ieder geval voor 4 nachten geboekt. Ik vond de stad meer dan prima, maar Sydney vond ik wel een stuk leuker. Desalniettemin, toch een paar heerlijke dagen achter de rug. Ik heb de Koala Pine Sanctuary bezocht met koningsdag, waar we koala’s konden knuffelen, kangaroo’s konden voeren en de rest van het park konden bezichtigen. We voelden ons best ongezond na het Surfers Paradise weekend dus ik had bij Fitness First een gratis driedaagse try-outkaart geregeld en ben eigenlijk drie dagen achter elkaar naar de sportschool geweest en geleefd op salades. We noemden het onze ‘cleansing’-midweekje, best lekker eigenlijk! Ik heb ook een groot deel van mijn tijd bij Peter Pans reisbureau gezeten om mijn tours voor Cairns (eindstop oostkust) en mijn tweede gedeelte van de reis te boeken. Dus de volgende alinea zal gaan over mijn kortetermijn toekomstplannen ;-).

In Cairns ga ik met een grote cruiseboot snorkelen en een scubadive doen in de Great Barrier Reef. Als de scubadive goed gaat – ik had in Nederland wat problemen met mijn oren klaren – zal ik proberen daar ook mijn padi-license te halen. Ik heb ook een tour en overnachting geboekt in Cape Tribulations (het regenwoud boven Cairns) en zal op mijn terugreis daarvan ook een nachtje overblijven in Port Douglas. En een dagtour met Uncle Brians naar de regenwoud watervallen, wat sterk aangeraden werd door Anoek en ik quote “een groot feest is”. Ik verblijf best lang in Cairns, dus genoeg te doen dus!

Ik vlieg halverwege juni naar Alice Springs en reis met een 6daagse tour naar Adelaide, dus ik bezoek dan de drie grote rotsen, kampeer tussendoor en verblijf in een ondergronds hotel. Ook heb ik een tour over de Great Ocean Road geboekt en verblijf mijn laatste 5 dagen in Melbourne.

Tijd vliegt hier! De eerste maand zit er alweer op en ik heb in ieder geval de tijd van mijn leven. Ik ontmoet zoveel geweldige mensen en iedereen heeft zijn eigen verhaal waarom ze naar Australie zijn vertrokken. Elke vijf minuten dat ik in de bus zit ontdek je weer een nieuw soort landschap, wilde kangaroo’s, walibi’s, vleermuizen en possums duiken overal en nergens op en het is een ervaring die ik nooit had willen missen. Ik kijk uit naar de volgende twee maanden en ik zal bij de volgende regenbui – het worden geen mooie drie dagen – weer een update geven! Ik heb weer fantastische dingen om naar uit te kijken; four wheeldrive in Frasier Island, een driedaagse zeilcruise door Whitsundays, paardrijden in the Cattle Station en ga zo maar door! So see ya next time!! 

  • 30 April 2015 - 14:03

    Nadia:

    Ahh Steef wat ontzettend awesome! Klinkt echt fantastisch allemaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

5 maanden in Fujairah, de Verenigde Arabische Emiraten, voor een front office stage in het Hilton Fujairah Resort.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5545

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 01 Juli 2015

Australia

01 September 2012 - 31 Januari 2013

Praktijkstage

Landen bezocht: