Reached the halfway point - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu Reached the halfway point - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu

Reached the halfway point

Door: Stephanie

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

17 Mei 2015 | Australië, Airlie Beach

Vandaag is de dag dat ik het midden van mijn reis heb bereikt. Wat ik een niet zo prettige gedachte vind, want vanaf nu heb ik het grootste gedeelte van deze geweldige ervaring achter de rug! :( Des te meer reden om er met volle teugen van te genieten, laten we maar zeggen.
Ik ben beland in Airlie Beach en het weer is niet zo geweldig dit weekend, dus ondanks de kater kruip ik toch maar even achter de computer om een update te geven! Ik ben ondertussen een expert geworden in razendsnel mijn backpack inpakken en heel belangrijk: poepiebruin ;-). Maar laat ik vooral vertellen wat ik zoal de laatste weken heb uitgespookt.

Ik heb voornamelijk veel tijd gespendeerd in Noosa omdat ik daar in een ge-wel-dig hostel verbleef, namelijk Flashpackers. Het hostel was supergezellig, schoon en brand new. Rachel en ik checkten in en ontmoette meteen onze kamergenootjes; een Frans meisje en een rasechte Californian surferdude. Het regende pijpenstelen die drie dagen, maar we hebben ons geen moment verveeld! Er ging elke dag zo'n 10x een shuttlebus naar de stad en het strand, dus daar maakten we meteen goed gebruik van om boodschappen te doen. (Ik heb misschien - in mijn haast - mijn tas goed gevuld met eten in Brisbane vergeten, oeps). We hadden echter misschien beter kunnen kijken naar de vertrektijden want we waren daar 18:00 klaar en de volgende shuttle kwam ons pas om 20:30 ophalen. En ik ben niet erg gezellig als ik honger heb!! Haha, dus daar stonden we dan met 8 plastic tassen in het donker en de plensregen. Maar ja, Australie zou Australie niet zijn als het niet zulke geweldige inwoners heeft. We vroegen een mevrouw op de parkeerplaats of ze enig idee had welke kant we op moesten lopen, en ze bood meteen een ritje naar het hostel aan. Echt supertof, ik ben gek op australiers. Aangekomen in het hostel hebben we meteen heel veel pasta gemaakt en meteen onze nieuwe roomies uitgenodigd en het werd een heel spontaan, supergezellig diner! Over de dagen hebben we de mensen die er werkten goed leren kennen en alle andere 'regulars' van het hostel (dat ben je al snel als je langer dan 3 dagen blijft, eigenlijk).

Helaas moest ik vervolgens op een begeven moment in het meest verschrikkelijke hostel ever inchecken omdat het hoorde bij mijn Frasier Island Tour (en ik had er al voor betaald). Dus sliep ik die nacht in een kamer met 20 (!) anderen. Wat op zich niet zo erg is, maar het was helaas een gigantisch partyhostel. Iedereen is dus strontbezopen en ik had meerdere verhalen gehoord van mensen dat er regelmatig wordt gepist over koffers en mensen. Ik zat dus de gehele nacht rechtop in mijn bed als er iemand binnenkwam. Gelukkig ging om 05:30 de wekker om vervolgens naar Frasier Island te vertrekken, dus daar had ik heel veel zin in!

Frasier Island is met hand op mijn hart de mooiste plek op aarde. Er zitten zoveel natuurwonderen op 1 klein eiland, het is eigenlijk belachelijk. Lake Mackenzie is een meer wat door de resten van de natuur eromheen een soort kleiachtige grond heeft ontwikkeld en al het regenwater wordt daar opgeslagen en het creeert het mooiste meer dat ik OOIT heb gezien, helder, lichtblauw water zo ver als het oog strekt; Champagne Pools zijn twee natuurlijke 'zwembaden' achter de rotsen waar de mooiste vissen rondom je zwemmen; Lake walby is een meer die heel willekeurig in een gigantische zandduin ligt; een riviertje met het meest zuiverste natuurwater dat ik ooit heb gedronken; Dan heb ik het nog niet eens over de wilde Dingo's en gigantische hagedissen die daar overal rondlopen, de prachtige sterrenhemel en de volle maan die we daar konden zien. En hoe kwamen we al op die geweldige plaatsen? Door middel van 4wheeldrive auto's op gigantische verlaten stranden en bergweggetjes. Ik heb 3,5 uur mogen rijden omdat we niet zoveel chauffeurs over 21 jaar hadden in onze groep, GEWELDIG! Ik kreeg vervolgens een baan aangeboden ten plekke omdat de guide me zo'n goede chauffeur vond (quote: one of the best I ever had on this tour) en ik zoveel drankspelletjes kende haha. Helaas, ik heb geen werkvisa maar ik voelde me wel gevleid. Ik kan dus eerlijk zeggen dat Frasier Island helemaal top was.

Het “post-nachtje” in het verschrikkelijke hostel heb ik beter overleefd omdat ik het grootste gedeelte van de nacht heb doorgebracht in een bar en een club. Ik kwam vervolgens terug in mijn dorm om erachter te komen dat mijn bed niet eens een freaking trap had, maar met een acrobatische beweging – if I say so myself – en niet al te veel lawaai heb ik op een of andere manier toch mijn topbed bereikt. De dag erna lekker weer in Flashpackers ingecheckt, waar het voelde alsof ik thuiskwam! Alle staff kwam gedag zeggen en ze leken oprecht blij dat ik terug was, dus dat was superleuk.

Toen was het toch echt tijd om verder te gaan. De loka-bus wordt vervangen door treinen vanaf Noosa. Het was een aangename verassing om te zien dat Swanny – mijn eerste Loka tourguide – ons naar het station bracht! Hartstikke leuk om hem nog een keer te zien. Echter, Rachel werd uit de bus gegooid omdat er iets mis was gegaan met haar treinkaartje! Superbummer, want ik had langer in Noosa gewacht tot zij terug kwam van Frasier Island en toen werden we alsnog gescheiden! Maar ik ging richting Cattle Station om daar te kamperen en pak de nachttrein de dag erna richting Airlie Beach, dus zij sloeg het kamp over en zat de dag erna in dezelfde trein, easypeasy!

I love kamperen in Australia! Het is altijd gezellig rondom het kampvuur het de sterren bekijken vanuit je swag kan ik geen genoeg van krijgen. Echter, iemand vond het HEEL GRAPPIG om een opgezetten krokodil in mijn swag te leggen dus ik had een kleine hartaanval toen ik erin probeerde te kruipen. Het was eigenlijk ook best grappig, alleen het is een beetje disturbing als je gaat denken wat misschien in je kleine eenpersoontentje kan kruipen (slangen, tarantuala's, dat soort grapjes).
De volgende dag in emu park doorgebracht met een hele leuke Loka-groep! En 's avonds in een niet zo comfortabele nachttrein gezeten richting Airlie Beach (jaja, met mijn mooie sexy sokken in slippers outfit, lange leve backpacken)

Ik heb mijn ULV dit jaar doorgebracht op een catamaran door de Whitsunday Islands – geen straf! Het waaide extreem hard en ik kwam al wat mensen tegen op de boardwalk dat hun boten waren geannuleerd. Wat me een beetje nerveus maakte, maar ik zag in de haven dat ze de boot al aan het volladen waren die ik had geboekt. Exacte woorden van de schipper “The other boats are pussy's!”. Dus heerlijke dagen gehad: gesnorkeld, van de tweede verdieping in het water gesprongen, paddleboarding, hiking, drinking games. Kortom, heel veel lol gehad! Ik heb helaas whitehaven niet kunnen zien omdat het water te ruig was (er was 1 boot die 7 uur erheen probeerde te varen en toen moest keren omdat ze niet vooruit kwamen). Maar er werd ons vanwege het verwarde schema een gratis dagtour aangeboden (ik ga proberen dinsdag te gaan), een gratis maaltijd/afterparty en we hebben de USB met foto's ook gratis gekregen. Supertof, want het is natuurlijk niet hun schuld dat het water zo ruig was.

Dus dat is zo'n beetje wat ik heb uitgespookt hier in Australie. Ik ga woensdag richting Magnetic Island en dan alweer richting Cairns, want mijn laatste stop is in de Oostkust! Dan wordt het heel koud en winterachtig wanneer ik naar Alice Springs vlieg, maar dat overleven we wel! (ik wil enkel mijn bruine kleurtje niet verliezen, hehe). Tijd vliegt, ik heb het nog steeds ontzettend naar mijn zin en ik wil nog steeds nooit meer naar huis. Tijd om weer mijn bed in te duiken, till the next time!! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stephanie

5 maanden in Fujairah, de Verenigde Arabische Emiraten, voor een front office stage in het Hilton Fujairah Resort.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5539

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 01 Juli 2015

Australia

01 September 2012 - 31 Januari 2013

Praktijkstage

Landen bezocht: