Thank you for calling the Hilton Fujairah Resort - Reisverslag uit Fujairah, Verenigde Arabische Emiraten van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu Thank you for calling the Hilton Fujairah Resort - Reisverslag uit Fujairah, Verenigde Arabische Emiraten van Stephanie Bebber - WaarBenJij.nu

Thank you for calling the Hilton Fujairah Resort

Blijf op de hoogte en volg Stephanie

14 Oktober 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Fujairah

Ik heb inmiddels een aantal klachten gekregen over het gebrek aan reisverslagen op mijn profiel. Natuurlijk moet ik als echte hospitality medewerker aan klachten gehoor geven, dus zie hier: mijn tweede reisverslag. We zijn inmiddels anderhalve maand verder en aardig gesetteld in deze grote zandbak!

Zes dagen in de week werken gaat je niet in de koude kleren zitten! Het is erg jammer, want reisjes zijn niet makkelijk te boeken met 1 dag vrij. Maar we begonnen met werken in een rustigere periode, dus mijn manager gaf me in mijn tweede week een extra dag vrij om naar Abu Dhabi te gaan! Hou je vast, want deze reis kent zijn ups en downs ;-)

We hadden met een taxi chauffeur gesproken die met een kleine korting ons naar Abu Dhabi kon brengen na het werk op zondagavond! Abu Dhabi is zo'n 3 uur rijden en ik kreeg al vrij snel het gevoel dat ik terug was gekeerd naar de jaren 90! Zo'n 180 minuten hebben wij mogen luisteren naar Britney Spears, de Backstreet Boys en Celine Dion herself. Mij hoor je niet klagen hoor, het beats dat Gregoriaans keelgezang dat uit die moskeeen hier komt! :)

Aangekomen in het hotel stond ons het eerste probleem te wachten. Het Hilton in Fujairah bewaard onze paspoorten, omdat dit simpelwege hotelprocedure is. Nogal vreemd en vervelend, want ik vind het niet prettig dat ik niet mijn eigen paspoort bij me mag houden, maar na de nodige discussies heb ik hem nog steeds niet terug dus ik laat het maar zo! Helaas zijn ze in Abu Dhabi heel erg streng en accepteren ze alleen Arabische identiteitskaarten of orginele paspoorten en geen paspoortcopy's. En dan zeker niet de zwart witte die wij bij ons hadden. Helaas vond het hotel (Le Meridien) dat vooral ons eigen probleem, en na 2.5 uur overleggen wilden ze ons eindelijk accepteren als we de ochtend erna de kleurenkopies met onze visastempel konden leveren. (Let wel: we hadden al een dag gewerkt en 3,5 uur met de taxi naar Abu Dhabi gereden)

Uitgeput komen we (Pepijn, Paulette en ik) aan onze hotelkamer en daar stond onze tweede onaangename verassing te wachten. Een king size bed en de kamer was zo klein (en lelijk) dat er geen plaats was voor een extra bed. Dus terug naar de receptie die gelukkig maar een kleine kilometer verderop lag.. Dit was de enige kamer die ze konden aanbieden. Blijkbaar is het voor de FO medewerkers heel normaal om een tweepersoonskamer aan 3 check-ins aan te bieden, zucht.
Nou Pepijn ging slapen bij een vriend die dit voor ons had geregeld, en Paulette en ik bleven in het hotel slapen en hebben bedankt voor de tweede nacht. Dan maar onze plannen omgooien: hier blijven en morgen abu dhabi verkennen en 's avonds naar Dubai om in het heerlijke Hilton Jumeirah te verblijven!

Moraal van het verhaal: Verblijf NOOIT maar dan ook NOOIT in het Meridien in Abu Dhabi. Ik heb goede verhalen gehoord over dit merk, maar eigenlijk heeft deze ervaring het flink verpest voor mij. Wat een afschuwelijke kamers en een nog meer afschuwelijke service. Echt precies het tegenovergestelde wat wij bij het Hilton leren en dit zeg ik niet als verkooppraatje ;-)

Om 09:00 de volgende ochtend uitgecheckt en onze baggage ergens anders gedropt en een van de meest fantastische dagen beleefd!! Eerst gingen we naar de Grande Mosque. Wat een prachtig gevaarte. Ze zijn er heel streng met foto's maken in je normale kleding, want je moet een boerka aantrekken bij de ingang. Tijdens de wandeling ernaartoe hebben we verschillende ninja-pogingen geprobeerd om in een normale outfit op de foto met de moskee te staan maar het is echt onmogelijk! Gelukkig was het die dag 40 graden en zijn die boerka's loeiheet: beetje hetzelfde gevoel als je zo'n 500 meter over het strand moet lopen en het zand heel heet is :). Maar ontzettend veel is met goud bekleed binnen de moskee, met grote kroonluchters en het grootste handgeweven tapijt in de wereld.

Vervolgens zijn we doorgegaan naar Emirates Palace. Een groot luxeus hotel waar ik vervolgens hoorde dat er ook een klasgenootje werkte! Er stond zelfs iemand de harp te bespelen bij een klein koffiebarretje in een hal. Voor het hotel waren heel veel fonteinen waar we met onze kleren doorheen waren gerend. Het duurde zo'n 90 seconden om onze kleren weer te drogen, dus wat let je dan? ;-)

Na een culinaire lunch bij de McDonalds gingen we naar het hotel waar een vriend van ons Jet-ski's met korting kon regelen. Hier had ik pas naar uitgekeken!! Wat ik niet wist, was dat de service zooo fantastisch zou zijn! We kregen 2 jet ski's mee met zijn vieren en de man die ze verhuurden kwam na enkele minuten achter ons aan. In de lichtblauwe oceaan zijn we 4 uur weggeweest en heel ver weg gegaan omdat deze man natuurlijk de weg wist! Langs alle eilandjes rondom Abu Dhabi om vervolgens naar een onbewoond eilandje even aan te meren om te zwemmen en te zonnen aan het heerlijke strand! Waar vervolgens een wild hert onze richting op kwam. Het was een fantastische middag die me 20 euro heeft gekost dankzij contacten. Toen we terugkwamen, kwamen de obers aanrennen met een aardbeien milkshake en mochten we bij het luxeuze zwembad verblijven als we wilden!

We hebben ons even laten opdrogen in de strandstoelen om vervolgens naar de Souk van Abu Dhabi te gaan! Ik heb de meest perfecte eyeliner ooit gevonden die ik de rest van mijn leven naar Nederland zal importeren en heerlijk gegeten met de andere hotello's die in Abu Dhabi verbleven! En na een lange dag zouden we terug naar Dubai gaan! Maar zoals ik al waarschuwde kent deze reis zijn ups en downs!

Aangekomen bij het busstation staan er altijd taxi chauffeurs te springen om je naar een andere stad te brengen en je kan overleggen met de prijs. Nu was het mij gelukt om een redelijke prijs voor Dubai af te spreken met een chauffeur en dat was toch aantrekkelijker dan een busrit! Helaas stopte deze taxi halverwege de snelweg met autopech en probeerde tijdens het rijden (let wel, ze rijden hier al als gekken) met andere auto's te seinen dat ze ons mee moeten nemen. Geen. Haar. Op. Mijn. Hoofd. Wat ik zeg: we hadden een lange dag achter de rug en na mijn hotelervaring van de avond ervoor had ik het even gehad met de service van dit land. Ik ga toch niet bij een vreemde instappen en al helemaal niet in een vreemd land! De emoties liepen ondertussen hoog op toen we uiteindelijk toch in een auto moest stappen die lifters meenam. Toch maar even kentekenbord gesmst naar broertje lief, mocht ik ergens gedumpt worden in de woestijn ;-)

Vervolgens wist deze auto de weg in Dubai niet waardoor we alsnog een andere taxi moesten pakken in Dubai, en we 1.5 uur later aankwamen in het Hilton. Maar oh oh oh wat is het fijn om thuis te komen! Geen moeilijkheden tijdens het inchecken, een PRACHTIGE appartement, een lekker warm ontspannend bad en een persoonlijk berichtje op de TV dat zei: 'Welcome Back Miss van Bebber, please enjoy your stay!' En enjoyen is wat we deden. Een heerlijk ontbijt op het terras met uitzicht op een prachtig strand om vervolgens de hele dag te relaxxen aan het zwembad en heerlijke Hilton-waardige lunches. Hmmmm.. dat maakt veel goed!

Maar zoals ik zei: ik werk zes dagen per week en helaas zijn deze reisjes niet altijd mogelijk! Niet alleen vanwege de geringe hoeveelheid vrije dagen maar ook de slinkende hoeveelheid in mijn portemonnee ;-). Het werk gaat op en neer! Ik werk er nu zo'n 6 weken dus het gaat nu natuurlijk veel beter dan op het begin!

Ik kreeg voornamelijk de rillingen als de telefoon overging. Het hele riedeltje ''Thank you for calling the Hilton Fujairah Resort, this is Stephanie speaking. How may I help you?'' Tot het ALTIJD bezette lijn van reserveringen en het gebrek aan ervaring met extentie nummers zorgde vaak genoeg dat ik met een rood hoofd de telefoon ophing omdat ik per ongeluk naar een verkeerd nummer had doorverbonden.

De training ging af en toe ook wat moeizaam. Vooral als ik tot mijn lot werd overgelaten maakte ik fouten die ik tot de dag van vandaag nog aan moet horen. Ik trek het me zo persoonlijk aan, terwijl ze eigenlijk simpelweg niet kunnen verwachten dat ik na 2 weken alles al weet. Maar zoals ik zei: ik draai mijn eigen shiften al en de nachtshiften zijn me nog bespaard gebleven (00:00 - 09:00) *afkloppen!*

Af en toe mag het zo zijn dat we het voor mekaar krijgen om met alle Nederlanders een dagje vrij te krijgen en dan gaan we lekker een dagje naar het strand! Vorige week nog wezen Jet Skieen in Fujairah, dus er is gelukkig ook nog wat te doen in eigen stadje.

Soms is het moeilijk te communiceren met bijvoorbeeld Arabische of Russische gasten die geen woord Engels kunnen en vervolgens boos op jouw worden omdat je hun taal niet spreekt. De Indische mensen spreken soms met een zwaar accent, waardoor ik hen ook niet versta. En soms ben ik gewoon moe en dan moet je soms ook in het Engels iets 3x herhalen, haha! Het is vermoeiend om steeds over te schakelen naar Nederlands, Engels, Duits etc. Maar het went steeds meer!

Vorige week vertelde mijn vader via Skype dat mijn opa een longontsteking had opgelopen en wenste niet behandeld te worden. Een paar uur later overleed mijn opa. Om zo ver van huis te zijn en dit nieuws te horen was ontzettend zwaar. Ik heb het gevoel dat ik in een paar dagen 5 jaar ouder was geworden door de emoties die ik onderdrukte tijdens mijn werk. Gelukkig had ik een goed stel vrienden om me heen die me ondersteunden. Een paar dagen later was ik naar Nederland gevlogen om 5 dagen later terug te keren. Ik heb in deze vijf dagen weer alle mensen om wie ik geef mogen zien. Ik ben heel dankbaar voor de kans om naar Nederland te gaan en waardig afscheid te mogen nemen van mijn grote vriend. Het was een emotionele week, met af en toe een lach, soms een traan, en soms beide. Terugkeren in Fujairah viel me zwaar, maar dit is een hele ervaring die niet snel nog een keer op mijn pad zal komen. Ik moet er van genieten op dit moment en ik weet zeker dat dat ook was wat mijn opa voor mijn gewild had. Ik heb heel veel steun en herinneringen van mijn familie gekregen afgelopen week en gelukkig zie ik mijn ouders over drie weken weer, wanneer zij in Dubai landen!

Ik wil middels dit verslag mijn familie en vrienden in zowel Nederland als in Fujairah danken voor hun steun en lieve berichtjes. Ook beloof ik wat vaker een reisverslag te plaatsen, zodat ze niet zo lang worden als deze twee!

  • 15 Oktober 2012 - 11:27

    Manouk:

    Mooi verhaal lief biebertje van me! Wat kan je het toch altijd prachtig verwoorden haha KUSJES

  • 15 Oktober 2012 - 16:05

    Manouk:

    Lieve Bieberrrr, ooooh ik heb heerlyk gelachen om je verslag, en op het laatst kreeg ik een beetje kippenvel! Schryf je mooi popje! Geniet van je tyd daar want voor je het weet is het voorby! xxxxxxxxxxxxxx

  • 23 Oktober 2012 - 18:22

    Aniek:

    hee expat,

    Leuk om je verhalen te lezen! Je maakt heel wat mee zo te lezen, en wat gaaf al die luxe hotels haha! Heel vervelend om van zulke goede service gebruik te mogen maken aan het zwembad..
    Ik ben nu net over de helft; en dan realiseer je je echt dat je nog maar 10 weken te gaan hebt en dat het allemaal echt heel snel voorbij gaat, dus geniet elke dag opnieuw ook al is het soms lastig!!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Fujairah

Stephanie

5 maanden in Fujairah, de Verenigde Arabische Emiraten, voor een front office stage in het Hilton Fujairah Resort.

Actief sinds 04 Sept. 2012
Verslag gelezen: 689
Totaal aantal bezoekers 5561

Voorgaande reizen:

06 April 2015 - 01 Juli 2015

Australia

01 September 2012 - 31 Januari 2013

Praktijkstage

Landen bezocht: